Uczniowie klas pierwszych Technikum wzięli udział w projekcie: „Poezja jest jak obraz”. Projekt obejmował cykl lekcji języka polskiego prowadzonych aktywizującą metodą nauczania.
Na pierwszym etapie uczniowie, pracując w grupach, mieli za zadanie dokonać analizy wybranych wierszy Horacego: odszukać w nich motywy mitologiczne, określić ich funkcję, wskazać obecność poglądów i filozoficznych sentencji.
W drugiej części uczniowie - w ramach grup - przygotowali plakaty, na których za pomocą obrazów, symboli i cytatów przedstawiali wyniki analizy wierszy.
Trzecia część obejmowała prezentację wyników zespołowej pracy.
Finałem lekcji było zaproponowanie notatki przez zespół prezentujący reszcie klasy.
Lekcja dotycząca trudnej tematyki okazała się dobrą zabawą i możliwością zaprezentowania ciekawych skojarzeń - zgodnie z horacjańską zasadą: „ut pictura poesis”. Cykl lekcji przygotowała i przeprowadziła M. Nanuś.