ul. Królowej Jadwigi 12
Dąbrowa Górnicza

Praktyki zawodowe w Szwecji grupa II cd

Kolejny tydzień pobytu w Malmo rozpoczęliśmy wycieczkowo. W sobotę 10 września zwiedzaliśmy muzealny kompleks znajdujący się na zamku Malmohus. W jego skład wchodzi muzeum przyrodnicze, muzeum nauki i techniki, muzeum historii miasta oraz muzeum żeglugi. Z kolei w niedzielę 11 września spacerowaliśmy po rezerwacie Kullaberg, gdzie spacerowaliśmy lasami i oglądaliśmy wysokie klify i groty skalne. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy w uniwersyteckim miasteczku Lund.

W poniedziałek wróciliśmy do naszych pracodawców. Dzięki organizatorom naszych praktyk nie tylko zdobywaliśmy doświadczenie zawodowe, ale również poznawaliśmy uroki Szwecji. Południami graliśmy w szwedzkie gry, np. flanki, spacerowaliśmy i grillowaliśmy, a nawet świętowaliśmy urodziny naszego kolegi. W czwartek uczestniczyliśmy w pożegnalnym spotkaniu w siedzibie organizacji EU Mobility Sverige. Podczas spotkania opowiadaliśmy o swoich wrażeniach z praktyk oraz otrzymaliśmy pamiątkowe certyfikaty i torby. W piątek 16 września 15 uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Dąbrowie Górniczej wróciło do domu po odbyciu praktyk zawodowych w Szwecji w ramach projektu „Zagraniczna praktyka technika – zdobywamy europejskie doświadczenie zawodowe”.

Opiekunkami na wyjeździe były: Anna Oleksy – szkolna psycholog i Joanna Jędryczek – nauczycielka fizyki.

Zdjęcie pożegnalne z członkami organizacji EU Mobility Sverige

Uczniowie ZST na spotkaniu podsumowującym

Uczniowie ZST na grillu na plaży